De entree als het visitekaartje van het kantoorcomplex.

Door een uitnodigende en groene sfeer, wordt de toon gezet voor een future proof gebouw.

We verzorgden tevens het ontwerp en de belettering van de lichtreclames voor toekomstige huurders.

bekijk dit project >

Het Cultuurlab verkoos uit verschillende inzendingen ons aansprekende ontwerp voor de signing van hun gebouw. 

De disciplines theater, dans, muziek en sport, zijn door ons op herkenbare wijze weergegeven zodat alle doelgroepen beter worden aangesproken.

bekijk dit project >

Op verschillende strategische plekken in het winkelcentrum kun je plaatsnemen op poefs van beton. Die ogen robuust maar kunnen toch eenvoudig verplaatst worden. 

Wat zit waar? Om wegwijs te worden in het centrum hebben wij de plattegrond van het centrum ingepast in de huisstijl en gerealiseerd. Een en ander in opdracht van Sectie5, de eigenaar van Rokkeveen.

bekijk dit project >

Een stoer en nuchter lettertype en vormen die verwijzen naar het sprankelende stadsleven.

De stijlkenmerken en illustraties maken het scenario van deze kantoorlocatie, waar je gezien wilt worden, compleet.

bekijk dit project >

In samenwerking met Zandbeek hebben wij een ontwerp gerealiseerd voor een interactieve informatiedrager.

He doel van dit -als tweede verkozen- ontwerp, was om de A16 en de veranderingen rondom Rotterdam inzichtelijk te maken.

bekijk dit project >

Je hebt lichtbakken en speciale buitenreclame… In opdracht van Van der Vorm Vastgoed hebben we lichtreclame verzorgd voor winkelcentrum De Kopermolen in Leiden. Deze lichtreclame is ontworpen met een schuine hoek en volledig op maat gemaakt. 

bekijk dit project >

QMEA Chemical Solutions heeft ons benaderd om de huisstijl te optimaliseren, het correspondentiepakket te ontwerpen en een website te ontwikkelen voor dit nieuwe bedrijf.

bekijk dit project >

Tijdens de feestmaanden hebben we ons ingezet om sfeer te brengen in winkelcentrum De Hoven. Er werd een openhaard geplaatst alwaar verschillende activiteiten werden georganiseerd. Van het zetten van zelfgemaakte schoenen tot een pietendisco.

bekijk dit project >

Winkelcentrum De Hoven in Delft is volop in ontwikkeling. Naast de renovatie en de uitbouw van het centrum is er een bestaand kantorencomplex, bekend onder de naam Torenhove, en worden binnenkort de eerste nieuwbouw huurappartementen opgeleverd.

Intussen wordt er achter de schermen ook hard gewerkt aan het werven van nieuwe huurders voor het winkelcentrum. Onder andere Building Concept is door Van der Vorm Ontwikkeling ingeschakeld om daar in samenspraak met de winkeliersvereniging een boost aan te geven. Leegstaande winkels worden creatief voorzien van educatieve wanden om de sfeer te verhogen.

bekijk dit project >

Stichting Vastgoedsociëteit Haaglanden is een community voor vastgoedprofessionals uit de regio Haaglanden, met als doel het initiëren, onderhouden en versterken van onderlinge contacten.

Omdat het karakter van deze club niet duidelijk terug was te zien op de website, hebben we besloten om een professionaliseringsslag toe te passen, door de gehele website opnieuw vorm te geven en de structuur te wijzigen naar aanleiding van een uitgebreide quickscan.

bekijk dit project >

Het nieuwe treinstation van Delft is geopend. Voor deze gelegenheid is een piano neergezet zodat treinreizigers hun muzikale talent kunnen delen.

Om de actie kenbaar te maken zijn wij gevraagd om de locatie van de piano aan te kleden. Gezien de vele enthousiaste reacties is dat goed gelukt!

bekijk dit project >

Uit landelijk onderzoek naar het werkplek klimaat in kantoorgebouwen blijkt kantoorgebouw Alexanderpoort van OVG Real Estate de gezondste werkplek van Nederland. De kantoorgebouwen werden op locatie onderzocht op factoren zoals luchtverversing, onderhoud, temperatuur, luchtvochtigheid, CO2 en fijnstof.

Om deze prijs kenbaar te maken was OVG Real Estate op zoek naar een buitenreclame-oplossing.

bekijk dit project >

Voor Dilmah/ Madal Bal verzorgen wij de stand op de HORECAVA in de RAI. Dilmah staat voor 100% pure Ceylonthee van de hoogste kwaliteit. Kwaliteit in de uitstraling van de beursstand was dus van groot belang. 

bekijk dit project >

Winkelcentrum De Scholver in Capelle aan den IJssel heeft te maken met leegstand. Reden genoeg voor Van den Bos Vastgoed om ons in te schakelen voor een imagocampagne.

Het winkelcentrum transformeerde naar het kleurrijkste winkelcentrum van Capelle aan den IJssel middels de campagne ‘The Colours of Capelle’.

bekijk dit project >

Na de lancering van Trotter UK hebben we voor Trotter Nordic tevens een logo en website ontwikkeld.

bekijk dit project >

Trotter.eu gaat internationaal! Voor de Europese kantoren zijn wij gevraagd om na te denken over de identiteit aansluitend op de bestaande identiteit van Trotter.eu.

Dit resulteerde in een logo en een website voor Trotter UK.

bekijk dit project >

Elzenaar NVM Makelaars & Taxateurs heeft een nieuwe vestiging geopend in de Haagse wijk Wateringse veld. Voor de twee andere vestigingen hebben wij in het verleden de gevelbelettering verzorgd, vandaar dat ze ons wederom hebben benaderd voor de uitingen van dit nieuwe kantoor.

bekijk dit project >

Valad Benelux benaderde ons met de vraag om een bedrijfsverzamelgebouw in Utrecht beter in de markt te zetten, door het bouwen van een identiteit. Het gebouw is gelegen aan de Einsteindreef.

De locatie in combinatie met het type gebouw resulteerde in de naam Einstein Campus.

bekijk dit project >

Corio Nederland wilde winkelcentrum Hoog Catharijne in voetbalsfeer brengen voor het WK 2014. Een goed voorbeeld van een tijdelijk indoor concept.

We hebben hiervoor een prullenbak bij één van de hoofd roltrappen onder handen genomen. De ronde bovenzijde hebben we zwart/wit bestickerd zodat dit net op een halve voetbal lijkt. Het onderste gedeelte van de prullenbak werd voorzien van oranje bestickering.

bekijk dit project >

Tandartsenpraktijk Jeukens had behoefte aan een nieuwe website. De oude website voldeed niet meer aan de eisen van deze tijd.

Wij gingen graag voor ze aan de slag.

bekijk dit project >

Voor het derde opeenvolgende jaar heeft Building Concept op het Leidseplein in Amsterdam voor WDCD de buitenreclame verzorgd.

WDCD is een conferentie waarin design centraal staat. Paul Smith Fashion Designer, Jet Bussemaker van OC&W, Timo de Rijk van Design Cultures en nog veel meer nationale en internationale namen, geven hun visie op de hedendaagse designwereld.

bekijk dit project >

DDiD gelooft dat in onze wereld van vandaag alleen duurzaam ontwerp – met respect voor mens, milieu en maatschappij- echt succesvol kan zijn.

Voor deze organisatie ontwikkelden wij deze beursstand; van ruwe schets tot t/m de bouw. Tevens werd de projectbegeleiding met de ontwerpers, de beursorganisatie en de standbouwer gevoerd.

bekijk dit project >

Samen een uur het licht uit voor de aarde. Earth Hour.

Earth Hour is wereldwijd dé grootste en snelst groeiende beweging die aandacht vraagt voor de kwetsbaarheid van de aarde. Door een uur het licht uit te doen, geef je samen met miljoenen anderen het signaal af dat jij ook een leefbare aarde wilt doorgeven.

Bij Valad staat duurzaamheid bovenaan de agenda. Hun uitgebreide vastgoedportefeuille biedt ze de mogelijkheid om een goede bijdrage te leveren aan deze campagne.

bekijk dit project >

Tijd voor iets anders.
Tijd voor iets nieuws.
Tijd voor verandering.
Tijd voor een interieuroplossing.

Dan moet je bij Marleen van Heijningen zijn. Marleen is  interieurarchitect en adviseert over interieur en begeleidt delen van of complete interieurprojecten.

Marleen van Heijningen is een eigen bureau gestart en had dus behoefte aan een professionele uitstraling. Daar wilden wij haar graag bij helpen!

bekijk dit project >

Voor de heropening van winkelcentrum New Babylon in Den Haag was onze opdrachtgever op zoek naar een aantal vlaggenmasten. Deze vlaggenmasten moesten de ingangen accentueren. Het was een last-minute actie dus het moest binnen een aantal dagen gerealiseerd worden.

In combinatie met de Trotter trekken de vlaggenmasten enorm de aandacht.

bekijk dit project >

De campagne ‘Zomer in Arnhem Zuid’ is geslaagd! De Gemeente Arnhem heeft de actie geadopteerd. Een vergelijkbare fotowand, uitgevoerd met foto’s van Stadsblokken-Meinerswijk, is gebruikt bij de opening van de realisatie van het Uiterwaardenpark.

Een leuk initiatief waar wij graag aan meewerken!

 

bekijk dit project >

Een frisse wind, een nieuwe koers voor OutForce Media. Daar hoort een vernieuwde website bij die past bij de visie van deze media exploitant.

bekijk dit project >

Op verzoek van Arnout Huijg hebben wij een website ontwikkeld voor AH Vastgoed, een onafhankelijk advieskantoor op het gebied van commercieel vastgoed. Een opdracht die perfect in ons straatje past.

bekijk dit project >

Van wat voor soort foto’s word je vrolijk? Inderdaad, zomerse kiekjes in vakantiesfeer. Het ultieme thema voor een fotografiecampagne! ‘Zomer in Arnhem-Zuid’ is de naam van deze campagne in winkelcentrum Kronenburg te Arnhem.

bekijk dit project >

In samenwerking met Zandbeek heeft Building Concept meegewerkt aan het informatiecentrum in Rosmalen. Building Concept was verantwoordelijk voor het complete 3D-ontwerp.

bekijk dit project >

Teel je eigen tomaat in 90 dagen, zend je foto in en maak kans op mooie prijzen. Dat was de opdracht van de winactie “I know you grow!” van Axia Vegetable Seeds.
Gezien de vele enthousiaste inzendingen, verslagen en Facebookberichten is Westland weer een aantal tomatentelers rijker. Vrijdag 30 augustus is de actie op een feestelijke wijze afgesloten met een prijsuitreiking en een rondleiding door de kas van Axia Vegetable Seeds.

bekijk dit project >

Een verhaal blijft bij en een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Helemaal waar!

Trotter Expo houdt zich bezig met het ontwikkelen en realiseren van exposities met Trotters. Ook wel Storytelling genoemd. Om deze specialist een eigen gezicht te geven heeft Building Concept een identiteit en logo ontwikkeld. Dit resulteerde in een aantrekkelijke website.

bekijk dit project >

What Design Can Do is een jaarlijks evenement dat naast het driedaagse congres in de Stadsschouwburg tevens een buitenexpositie heeft op het Leidseplein in Amsterdam. Dit jaar hebben in totaal 6 Trotters een week lang voor de Stadsschouwburg, voor de Balie en voor Hotel American gestaan. Mede door deze buitenexpositie is WDCD een groot succes geworden. De ambitie is het komende jaar nog een stapje verder te gaan.

BC was verantwoordelijk voor de coördinatie, de aanvraag en het verkrijgen van de vergunningen voor deze speciale plek bij de gemeente in Amsterdam.

bekijk dit project >

Op zaterdag 20 april 2013 hield het verpakkingsbedrijf Greenpack een open dag wegens het 5-jarig bestaan. Onze klant Axia Vegetable Seeds – gespecialiceerd in de veredeling van premium groentezaden – presenteerde zich tijdens deze open dag met een eigen stand die opviel door zijn professionele uitstraling.

bekijk dit project >

Om haar naamsbekendheid te vergroten heeft Axia Vegetable Seeds op 25 april 2013 een persdag georganiseerd alwaar veel regionale en landelijke media bij aanwezig was.

De presentatie vond plaats in een door ons ontwikkelde presentatieruimte geheel in lijn met de corporate identity. Op een scherm werd een informatieve presentatie getoond.

bekijk dit project >

Als promotionele stunt voor de open dag heeft Building Concept samen met Axia een winactie bedacht welke perfect bij deze veredelaar in zaden past. Het doel van de actie is het bekendmaken van het teeltproces bij de consument. Van de oorsprong, het zaadje, tot de heerlijke tomaat op het bord van de consument.

bekijk dit project >

Florencis Group heeft ons benaderd om voor hun onderdeel Corporate Finance een identiteit en website te ontwikkelen. Een identiteit geheel in lijn met de corporate identity.

bekijk dit project >

Zorgen voor reuring in Eggert winkelcentrum te Purmerend, door het starten van een actiecampagne, genaamd Eggert in Pixels / Winter in Purmerend. De vele actiekaarten, posters, raamsticker en opvallende fotowand enthousiasmeren het winkelen publiek om zijn/haar favoriete plek in Purmerend te fotograferen.

bekijk dit project >

Een eigen uitstraling creëren voor Florencis Commodities, binnen de door ons ontwikkelde huisstijl van Florencis Group. Een mooie uitdaging met als resultaat een website!

bekijk dit project >

Een identiteit creëren voor een pand in het centrum van Zoetermeer.
Een pand in het centrum van Zoetermeer omturnen naar een gezondheidscentrum om zo potentiele huurders te enthousiasmeren om zich aan te sluiten.

bekijk dit project >

Dé partner voor tijdelijke buitenreclame, dat is Image Building. Innoveren zit dit dynamische bedrijf in het bloed. Tijd dus voor een nieuwewebsite, die past bij de ambitie van Image Building.

Building Concept ontwikkelde in samenwerking met Image Building een one page website geheel in stijl met de vernieuwde huisstijl. Een website die niet alleen heel functioneel is, maar ook visueel zeer aanspreekt.

bekijk dit project >

Van Florencis Group kregen wij de opdracht om voor hun logistieke tak een identiteit en website te creëren. Een identiteit binnen de huisstijl met een eigen uitstraling passend binnen de logistieke sector.

bekijk dit project >

Voor een klant in het Westland, Stolze BV, ontwikkelden wij onlangs een mobiele App voor iPhone en Android. De app beschikt over verschillende functies zoals het melden van een storing, inclusief de mogelijkheid om een foto te uploaden, een nieuwsfeed en koppelingen met social media. De app is inmiddels te vinden in de google play store en de app store. Een mooi project dat wij in samenwerking met Bart van Meurs verzorgd hebben.

bekijk dit project >

Voor de multimedia uitgeverij Management Media verzorgen wij de stand op de Grafische Vakbeurs. Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in onze projecten, zo ook voor Management Media. Voor deze beursstand wisselen we bijvoorbeeld regelmatig de doeken waardoor er met een kleine verandering een frisse look ontstaat. Dit keer kreeg het tijdschrift Verpakkingsmanagement de aandacht.

bekijk dit project >

Een pand met meer dan 60.000 passanten per dag laten opvallen en online en offline exposure creëren? Geen probleem voor Building Concept.

bekijk dit project >

Building Concept heeft in samenwerking met De Tentoonstellingsfabriek de opdracht gekregen om voor de tentoonstelling ‘De Slachthuisbuurt, een karakterschets’ in Haarlem zuilen en panelen te ontwerpen en te realiseren voor een beperkt budget. De tentoonstelling laat de architectuurontwikkeling en het sociale leven van deze Haarlemse volksbuurt zien vanaf de eerste bouwwerkzaamheden tot en met de toekomstige wijkvernieuwingsplannen.

bekijk dit project >

In 2013 realiseerden wij wederom De Provada beursstand van Young Startup voor AK Beheer.  De zwart-witte basis zorgde ervoor dat het gerestylede, blauwe logo goed tot zijn recht kwam.
De beursstand had een cleane en strakke uitstraling. Flatscreens aan de wand vertoonden doorlopende korte bedrijfsinfo. Tezamen met een actiegedeelte op de hoek was het een presentatie waar Young Startup veel complimenten en positiviteit mee oogstten op de Provada.

bekijk dit project >

AK Beheer benaderde ons voor het ontwikkelen van de Provada stand waar ze het concept Young Startup duidelijk naar voren wilden brengen. De jonge en frisse uitstraling komt duidelijk naar voren in het ontwerp.

bekijk dit project >

Building Concept verzorgt de promotie voor hét netwerkevent in de vastgoedbranche: het For Sail Event.

bekijk dit project >

Handstand International Exhibition Contractors heeft ons benaderd om een nieuw standconcept te ontwikkelen voor een technisch bedrijf met een verdieping en een afgesloten spreekkamer en veel presentatieruimtes.

bekijk dit project >

Een waanzinnige trompe l´oeil in Den Haag sierde wekenlang de steigers van een gebouw aan het Prins Hendrikplein. Met de nodige publiciteit als gevolg!

bekijk dit project >

Een prachtige stand voor een thee-producent mét ruimte voor kookworkshops.

bekijk dit project >

Het idee van de Drijvende Kas komt van Dura Vermeer. Er waren acht partijen bij betrokken die dit project mede mogelijk gemaakt hebben.

Building Concept zorgde voor het ontwerp, de coördinatie en de productie-begeleiding van dit informatiecentrum over bouwen op water.

bekijk dit project >

Voor Dura Vermeer werden verschillende beursstands ontworpen en gebouwd met het thema bouwen op water. Dit thema werd door verschillende items ondersteund; door de vloer uit te voeren met een waterprint in combinatie met houten vlonders. Het plafond voorin de stand, had een wolkenlucht print. Tevens werden in maquette vorm oplossingen voor bouwen op water getoond.

bekijk dit project >